L’Spai-T anem A PAS VALENT!

El passat cap de setmana, 6 i 7 de maig, els i les monis de lSpai-T vam anar a la Trobada General de Monitors/es del MCECC (Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans), que es va celebrar a Berga i ens va permetre conèixer altres esplais del moviment, rebre formacions molt interessants i sobretot gaudir d’un cap de setmana com infants. En total hi vam assistir 900 monitors i monitores de 92 centres d’esplai d’arreu de Catalunya.

La trobada tenia per lema “A Pas Valent”, i com a fil conductor  l’autenticitat del monitor/a. A més, per tractar aquest tema, tres excursionistes  anaven buscant les característiques que defineixen els monitors/es autèntics tot fent una ruta per la muntanya: teníem l’excursionista clàssic, amb mitjons alts i camisa, la familiar, amb pals de caminar, motxilla ben plena i runyonera, i la tècnica, que semblava treta d’un anunci de trekking!

Després de la inauguració de la trobada i una petita descoberta de Berga, on vam poder veure alguns vídeos i materials de la Patum entre d’altres, va arribar l’hora de l’activitat de tarda de la trobada, la pujada al Santuari de Queralt. Envoltats d’unes vistes privilegiades vam dur a terme dinàmiques i jocs sobre la realitat i el sentit de l’esplai, per acabar amb una eucaristia molt animada. Fins i tot alguns monis van participar com a dinamitzadors/es o ajudants de l’activitat o l’eucaristia! A més, tots els monitors vam fer la tornada a Berga a peu, gaudint de la panoràmica que ens envoltava.

Eucaristia

Després de sopar, la vetllada va seguir desenvolupant el centre d’interès. Els tres excursionistes anaven seguint el seu camí cap a l’autenticitat del monitor/a, amb uns divertits i espectaculars jocs on ens ho vam passar d’allò més bé. Per acabar la nit, el grup local “Thug Life” van interpretar vàries versions en un concert que ens va encantar.

I diumenge ens vam llevar amb la sorpresa d’una classe de zumba!!! Després vam esmorzar un bon entrepà i es van dur a terme les diferents xerrades i tallers temàtics als que ens havíem apuntat per rebre noves formacions i no deixar d’avançar en la nostra tasca. Vam aprendre moltíssim: des de com tractar temes tabú a l’esplai, fins a com fer un hort urbà, passant també per temes com la inclusió de tots els infants o la importància de tenir un equip de monis unit que transmeti valors i bon rollo!

Abans de dinar i rebre un petit obsequi de la sortida, els gegants i nans de Berga van fer una demostració de la cultura popular de la zona. I un cop havent dinat, vam celebrar l’acte de cloenda amb el tancament del centre d’interès i l’Hora dels Adéus.

Els i les monis de l’Spai-T vam gaudir molt d’aquest cap de setmana i vam agafar noves energies i idees per continuar fent esplai A PAS VALENT!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *