Agafem aire a Montserrat!

Divendres 24, com cada any, un grup format per famílies de l’esplai  i joves del barri teníem previst sortir de Barcelona a les 17h  per fer la ruta Bcn-Montserrat caminant, però ens va ser impossible perquè hi havia previsió de pluges, i de fet, plovia a bots i barrals des de dijous. Llavors… la vam cancel·lar? NOOO!!! No vam poder fer la ruta sencera, però vam quedar a les cinc de la matinada per agafar el tren i anar a Olesa de Montserrat i fer els dos últims trams de la ruta que no volíem donar per perduda!

Amb tots aquests canvis, la ruta de Montserrat ha estat una gran aventura! A més, mentre caminàvem ens vam mullar les sabates perquè el camí estava inundat en certs trams, però tot i això vam gaudir molt!!!

Ruta de valents!

Un cop allà, vam passar el cap de setmana 25 i 26  a Montserrat que cada any fem coincidir amb la romeria de la parròquia. Una sortida on marxem infants, joves, famílies i monitors/es. Tothom cap a Montserrat! Tot i que aquest any hem trobat a faltar a Tritons que els hi ha coincidit amb una jornada de Joves (Trocajove).

I sí, va ser un cap de setmana apocalíptic de pluges i mal temps. Però res ens va fer enrere, així que vam marxar des de Sants en autocar i vam arribar a Montserrat veient la neu!!

Ja instal·lats a l’alberg de l’Abat Garriga, dormint ben a prop de la comunitat de monjos benedictins, ens van aparèixer “Mestral” (vent procedent del nord-oest) i “Boira” per demanar-nos ajuda amb els núvols i l’element de l’aire, que aquest cap de setmana era el protagonista de la sortida. De la mà dels vents vam fer descoberta de l’indret de l’abadia: la plaça, el monestir, el museu, les petites tendes de mel i mató, i vam conèixer part de la tradició catalana.

Jocs

Després, vam gaudir d’un dinar a la plaça i a la tarda vam continuar els jocs de natura, que per als més grans com els Ornis van ser jocs de reflexió. Al vespre, alguns vàrem aprofitar per contemplar el cel fosc amb les muntanyes, altres vam visitar la verge Moreneta. I acabarem el dia amb un sopar conjunt amb les famílies i una nit de gresca tots plegats, que va ser molt divertida!

Diumenge vam celebrar la missa amb la parròquia, on vam demanar per la responsabilitat i consciència de la humanitat en pro d’un món més just i sostenible tant en la vesant ecològica com social.

Montserrat

L’hora dels adéus a la plaça va simbolitzar la germanor viscuda aquest cap de setmana i esperem al comiat de l’any vinent poder sumar una nova experiència al monestir.

Finalment, volem agrair a totes les famílies que ens vau ajudar amb el transport de material, càrrega i descàrrega, i en general a tothom qui va participar d’aquesta sortida, perquè gràcies a tots i totes aquesta sortida familiar cada any es fa realitat amb millor acollida. A més també volem felicitar als valents que van fer la ruta, tot i que les condicions suposaven un repte, que està més que superat!

Us hi esperem en la pròxima aventura spaiteros/es!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *